domingo, 15 de abril de 2012

Dodge Voltage Regulator - Help


Caros(as) amigos(as)
Tenho uma Dodge WC-51 com sistema de 12v.
O regulador de voltagem está liberando 19v para a bateria, o que é muito.
Como é feita a regulagem para que sejam entregues 14 ou 14,5 volts e não mais do que isso? Os resistores foram testados e estão em ordem. O capacitor parece estar bem. A bateria é nova.

Carissimi amici
Ho un Dodge WC-51 con sistema di 12v.
Il regolatore di tensione è rilasciando alla batteria 19V, che è molto.
Como se fai L'adeguamento per la consegna a 14 o 14,5 Volt e non di più? Le resistenze sono stati testati e sono in ordine. Il condensatore sembra andare bene. La batteria è nuova.

Dear friends
I have a Dodge WC-51 system 12v.
The voltage regulator is releasing 19v to the battery, which is very high.
How can I do the adjustment in order to delivery 14 or 14.5 volts and no more than that? The resistors have been tested and are OK. The capacitor seems to be fine. The battery is new.







Marcínio, PU2MAS, ajudou muito no sábado, com instrumentos de precisão. Além disto, após retornar a seu Hotel em Jaboticabal, passou as seguintes informações:

Veja o que diz o manual Dodge TM 9-808, páginas 198 – 199:
b. Voltage Regulation. The output of the generator is controlled in relation to the voltage requirements by the generator regulator, mounted on the engine side of the dash, keeping the battery fully charged and maintaining proper voltage under normal driving conditions. This means that the pointer of the ammeter mounted on' the instrument panel of the vehicle may gradually approach zero, as the battery becomes fully charged. This indicates that the generator output has dropped to a small sustaining charge necessary for a fully charged battery to prevent overcharge. The regulator contains three units, each performing a distinct and independent function. The three units of the regulator are known as the circuit breaker, the voltage regulator and the current regulator.
Veja também o manual Dodge TM 9-1808A, página 211:
k. Test Voltage Regulator (fig. 159). Disconnect the field rheostat used in previous test and reconnect the field terminal at the regulator. Set regulator test selector switch in number 5B position. With engine operating at normal temperature, run it at about 2,000 revolutions per minute for approximately five minutes to permit the voltage to stabilize. Read the yellow scale for 6-volt systems or the red scale for 12-volt systems. If the voltmeter readings check within 7.2 to 7.5 volts at room temperature for 6-volt systems or 14.0 to 14.5 volts for 12-volt systems, the voltage regulator unit can be passed as operating correctly. However, if the voltmeter reading does not check within these limits, adjust or rebuild the voltage regulator (pars. 97 and 98).

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